Just nu tycker mamma att hon är tyst.



Just denna stund är nästan den bästa på hela julafton.
Mamma tassar upp och ner för trappan så ljudlöst hon kan.
Oftast brukar min lilla lillebror sova. Men i år tycks han vara vaken. Precis innan han skulle lägga sig i kväll kom han in till mig och sa lite finurligt ; Cissi, när mamma springer upp och ner så ska jag hoppa fram och fråga vad hon gör. Kom igen Cissi, gör det du med! Sötnos den där. Får se om han vågar. Ja tippar på nej. Men vem vet.

Vad gör mamma då?
Jo. I morgon kommer  det att ligga ett par (eller många) paket under granen, hon kommer att skylla på Tomten, men jag vet, jag vet att det egentligen är hon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0