Är det bara jag som är dålig på matte.



I EnB (engelska b) Kursen har våran lärare gett oss i uppgift att skriva ett tal.
Jippi tänkte jag som gillar sådana uppgifter.
Sedan visar det sig att det dessutom är ett argumenterande tal.
Ännu mer jippi tänkte jag som älskat allt argumenterande.
Sen blev vi tilldelade en åsikt i form av halva klassen Obama och andra halvan McCain.
Det blir inte bättre nu tänkte jag som hatar att bestämma åsikt och ämne att snacka om.

Nu tar plötsligt det positiva en drastisk vändning.


Uppgiften ska vara klar till Torsdag nästa vecka. Och talet ska vara 5 min långt.
Ursäkta tänkte jag nu. I svenska C skulle vi göra en liknande uppgift med ett mindre tungt ämne på 3 min och fick ca 3 veckor på oss att göra detta tal.
Till detta på 5 min har vi 6 dagar.

Ursäkta mig. Jag vet att jag är sämst på matte. Men är det verkligen bara jag som inte får ihop ekvationen här?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0