Kluriga, kluriga svenska språk.



Min naturkunskapslärare stod och höll genomgång (what's new?) när han sa någonting som som vanligt fick mig att fundera.

"Så snabbt man dör"

Det svenska språket är egentligen stökigt. Mycket stökigt.
För meningen "så snabbt man dör" har ju egentligen samma innebörd som meningen "så fort man dör" (Vilket troligtvis var det min lärare menade!)

Alla som är uppväxta med det Svenska språket vet givetvis att den korrakta samansättningen av orden är "så fort man dör".

Den stora frågan i dag blir vem är det egentigen som bestämmer när vissa ord ska användas och vissa inte när de har samma innebörd. Hm.
Åh va jag älskar det svenska språket.
Undrar om man kan studera svenskan och dess uppbyggnad trots dyslexi?




Kommentarer
Postat av: EmmaConstance

Svar: Tyvärr, gör inga designer nu pga tidsbrist och noll inspiration.

Men gå in på designadinblogg.se. Där finns alla tips du behöver! Jag lärde mig allt därifrån iaf :)

2008-11-24 @ 10:30:23
URL: http://emmaconstance.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Javisst, modeller behövs alltid, det är roligt att fota :D

2008-11-24 @ 21:20:28
URL: http://svanemar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0