Och där kom sanningen.



I dag var jag hos en viss lärare som hade rättat ett visst prov. Av denne lärare fick jag diagnosen Dyslexi.
När jag informerade henne om att jag faktiskt har haft raka MVG i både svenska och engelska ända sen jag började få betyg, blev hon stum.
- Oj. (TYSTNAD) Då måste ju du ha jobbat 5 gånger hårdare än alla de andra... (Tystnad)

Så. Nu kommer jag bli skickade till en läkare (som mamma sa, vad ska du göra hos en doktor?). Men vem vet. Det kanske är en skruv lös någonstans som gör att jag har svårt med stavningen. Glapp i stavningslådan?
Hursom, jag kommer ta mig till en läkare som "ska undersöka saken närmare"
-

Dessutom (!) var jag och pratade med matte-stöd-läraren i dag. Så numera kommer jag att ha stöd matte på fredagar. Känns bra. Nu kanske jag äntligen kan få fatta lite.

Oo. Detta måste nog vara mest effektiva dagen på länge. Mest händelsefulla också.
Spännand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0