De oförstådda konstnärenas verk.



Film tycks vara ett fenomen som många uppskattar. Jag kan inte ärligt neka att jag inte gillar att kolla på en film då och då. Det är bara det att jag förstår inte hur en del människor snudd på tycks vara besatta av att se alla filmer som existerar på denna jord. Vart tog uttrycket kvallite framför kvantitet vägen?
Eller så kanske vissa måste se tusen stycken filmer för att hitta två stycken som de tycker om.

Själv såg jag en film i dag som jag verkligen kan tänka mig att se om. "A love song for Bobby Long". En mycket vacker historia med en ganska så simpel historia med desto mer kärlek.





Har två andra filmer jag verkligen kan rekomendera.
Två stycken mycket korta och underliga filmer. De avspeglar ett vanligt liv. Men har ändå det där inslaget av det overkliga vi bara kan uppleva i filmer.
Om jag skulle betrakta filmer som konstverk så skulle de här två kunna jämföras med en sån där oförstådd konstnär som bara tycks göra konstiga saker för den vanliga männsikan som i det allra enklaste uppskttar "Mona Lisa". Men för de som verkligen, verkligen uppskattar konst vet att detta är på rikigt. The real deal.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0