Allting går att se positivt.



Att det är snö storm ute har väl få missat. Många har uppmärksammat fenomenet och ännu fler har stört sig på det.
Visst kan jag hålla med, det är jobbigt med blöta snöflingor piskandes i ansiktet på tvären på väg till bussen på morgonen, det är jobbigt med försenade bussar som fastnat i snön och det är ytterst iriterande med en hel massa slask på marken som gör det fruktansvärt jobbigt att gå. För att inte nämna att vi aldrig blir av med vinterjackan...
Men jag väljer att inte skriva i min blogg och klaga på snön.
Jag uppmärkasammade i stället i dag hur fruktansvärt vackert det är med det vita lilla snötäcket som balanserar på en tun gren. Hur det byggs upp en liten decimeterhög mur på en skör gren.
Snön är jobbig. Men dess skönhet är nästan värt besväret.

Jag har haft en mycket bra kväll!




Kommentarer
Postat av: Stephanie

ÄSCH... jag vill ha vår , solsken och varma temperaturer. Bort med vintern


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0